نور سنجی یک عکس فشن

 

تصویر بالا نشان دهنده نورسنج دستی در سه حالت این عکاسی است، و چیزی که در نهایت با این تنظیمات به آن رسیدیم: f/13,ISO 100, 1/250Second . خواندن دستگاه تا قبل از اینکه بفهمید چگونه اطلاعات را نمایش میدهد ممکن است گیج کننده باشد. عدد بزرگ همواره یک استاپ کامل و عدد کوچک پس از آن یک دهم استاپ را نشان می‌دهد.

چپ: تنها نورهای پس زمینه. دستگاه مقدار ۱۶.۴ یا f/19 را نشان می‌دهد. دقت کنید که نور سنج یک استاپ روشن‌تر است.

وسط: تنها نورهای پس زمینه. نورسنجی در محلی انجام شده که مدل باید بایستد. مقدار قرائت به سختی ۴.۲ یا f/4.5 است. دقت کنید که در حالی که مدل در سایه کامل است پس زمینه کاملن سفید است.
راست: زمانی که همه نورها روشن است قرائت در محلی که مدل باید بایستد برابر ۱۱.۲ یا f/13 است. دقت کنید که نور سنج بهترین نوردهی را دارد.
پس زمینه خاکستری
هدف: در اینجا من میخواهم از یک منبع نوربزرگ با زاویه‌ای استفاده کنم که تمام مدل را روشن کند. چیزی بین نورپردازی صدفی و رمبرانت و نور پس زمینه نیز به گونه‌ای باشد که این تصور را ایجاد کند که دنباله نور اصلی است. رفلکتورهای بزرگ در سمت راست دوربین هم سایه ها را پر می‌کنند.

اجر: از آنجا که میخواهیم با کمترین تغییرات دوربین از یک طراحی به طراحی دیگر برویم، من نوردهی کل را همان f/13 در نظر میگیرم. این بار با نور اصلی شروع می‌کنیم. من برای نور بالایی f/10 و برای نور پایینی f/6.5 را در نظر می‌گیرم که در مجموع خروجی معادل برابر f/11 خواهد بود. بعد از آن به سراغ نور پس زمینه میروم و با آزمون خطا آن را امتحان میکنم تا زمانی که از نتیجه راضی باشم که در این مورد f/7.1 بود.

هدف: من یک بازتاب دایره‌ای بزرگ در چشم‌ها و نورهای کناری اندکی روشن‌تر از نور اصلی می‌خواهم.

اجرا: من باید به بهترین چیزی که می‌توانستم از این طراحی بدست بیاورم راضی باشم. حتی در کمترین میزان توان رینگلایت Profoto a7-Pro نوردهی f.22 را در فاصله ۴ فوتی از مدل میدهد و من میخواهم بدون استفاده از فیلتر ND تا جایی که امکان دارد نور را به مدل
نزدیک کنم. ۴ فوت نزدیکترین جایی است که می‌توانم نور را قرار دهم و نوردهی مناسب داشته باشم. همچنین نورهای کناری ۲ تا ۳ استاپ روشن‌تر از نور اصلی هستند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: \"استاپ\"رینگلایت\"

تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1397 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.