راهنمای خرید دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها

دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها نیکون D3300

یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها ساخت شرکت نیکون با نام D3300 است که با قیمت ۴۵۰ دلار در بازار به فروش می رسد. این دوربین پایین رده نسبت به نسل های گذشته پیشرفته های زیادی کرده است. به طوری که دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS است که در دوربین D3200 استفاده می شود.
دوربین عکاسی نیکون D3300 دارای منظره یاب چشمی بزرگ و پردازشگر جدید است. این محصول می تواند با رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری دوربین هم نسبت به محصولات قبلی نیکون قوی تر شده است. این دوربین به دلیل رنگ های خازن تصاویر JPEG را با کیفیت فوق العاده ثبت می کند.
البته لازم به ذکر است که دوربین دارای لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری است که البته از هیچ سنسوری برخوردار نیست. اما کاربر می تواند در صورت نیاز لنز را تغییر دهد.

دوربین نیکون D3300 به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها در شرایط نوری ضعیف و هنگام شب می تواند تصاویر با کیفیت ثبت کند که دارای گستره‌ی دینامیکی عالی سنسور است. این قابلیت به عکاس مبتدی اجاز می دهد تا بتواند حتی جزئیات را هم در سایه مشاهده کند.
رابط کاربری دوربین نیکون D3300 ساده طراحی شده است که عکاس های آماتور می توانند در مدت کوتاهی به آن مسلط شوند.

در قسمت تنظیمات دوربین حلقه‌ی کنترلی (dial) قرار دارد که یکی از ضعف های دوربین است. از نظر ظاهری هم محصول با وزن کم و ابعاد کوچک بدنه خوش دست است و می توان آن را در هر مکانی به همراه داشت.

دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها ، پنتاکس K-S2

دوربین پنتاکس K-S2 هم یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی هاست که در حال حاضر وارد بازار ایران نشده است. با این وجود قیمت جهانی آن ۴۸۵ دلار اعلام شده است. این محصول دارای سنسور ۲۰.۱ مگاپیکسلی APS-C از نوع CMOS است که باعث می شود تصاویری با کیفیت فوق العاده را ثبت کند. دوربین پنتاکس K-S2 دارای بدنه مقاوم در برابر گرد و غبار است که به حلقه های کنترلی دوگانه هم مجهز شده است.
از دیگر ویژگی های این محصول حرفه می توان به ثبت پیاپی تصاویر با نرخ ۵٫۵ فریم برثانیه اشاره کرد که در زمان خاص و شکار لحظه ها به کمک عکاس های مبتدی و آماتور می آید. این دور با رزولوشن HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کند و سنسورهای آن با بازه حساسیت بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ متغیر است. از دیگر امکانات دوربین پنتاکس K-S2 می توان به فوکوس دستی، اتصال به وای فای، نمایشگر چرخان ۳۶۰ درجه ای NFC اشاره کرد.
دوربین پنتاکس K-S2 به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها می تواند در شرایط با نور ضعیف هم عکسبرداری کند. البته یکی از نقاظ ضعف این دور تشخیص و فوکوس سوژه در شرایط نوری ضعیف است که مدت زمان زیادی طول می کشد. از اینرو برای عکاسی از سوژه های متحرک مناسب نیست.

دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها کانن EOS Rebel SL1/100D

دوربین عکاسی ۱۰۰D هم به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می رسد. این دوربین دارای سنسور ۱۸ مگاپیکسلی، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی و نمایشگر لمسی است. کاربر می تواند در فاصله کم بین انتخاب سوژه و تصویربرداری فوکوس را به صورت دستی وارد کند. این قابلیت در زمان فیلمبرداری هم به کمک عکاس می آید. از دیگر امکانات دوربین عکاسی کانن ۱۰۰D می توان به آبراسیون رنگی (Chromatic Aberration) لنز اشاره کرد.
این محصول در شرایط نوری مساعد می تواند تصاویر باکیفیتی ثبت کند. البته لازم است عکاسان و علاقمندان به این دوربین بدانند که دوربین عکاسی کانن ۱۰۰D نمی تواند در شرایط نوری ضعیف به خوبی تصویربرداری کند. ابعاد و بدنه دوربین هم نسبت به محصولات قبلی کانن کوچک تر و سبک تر شده است. فیلمبرداری با آن با رزولوشن ۱۰۸۰P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می شود.

دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها کانن EOS M3

یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها دوربین عکاسی کانن EOS M3 است که با قیمت ۴۸۰ دلار در بازار داخلی به فروش می رسد. این دوربین عکاسی دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی ۴۹ نقطه‌ای یکی دیگر از محصولات بی نظیر بازار که با بدنه کوچک و طراحی زیبا با استقبال زیادی مواجه شده است.
در این محصول دکمه های کنترلی زیادی استفاده شده است تا کاربر بتواند تنظیمات دستی را براحتی وارد کند. از دیگر ویژگی های دوربین عکاسی کانن EOS M3 می توان به نمایشگر لمسی آن اشاره کرد که می تواند تا ۱۸۰ درجه به سمت بالا حرکت کند. همچنین چرخش ۴۵ درجه‌ای به سمت پایین برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط خاص از دیگر قابلیت های این محصول بی نظیر است.
البته این دوربین منظره یاب داخلی ندارد و کاربر می تواند با استفاده از کفشک اتصال لوازم جانبی از نمونه‌های مخصوص کانن جای خالی آن را پر کنند. ارگونومی خوب در کنار کلید‌های کنترلی کاربردی و ثبت تصاویر JPEG با کیفیت عالی از ویژگی های این محصول است. همچنین این گوشی دارای عملکرد ایده‌آل در شرایط نوری کم است. با این وجود تعداد لنز‌های محدود و ضعف گستره‌ی دینامیکی در تصاویر با فرمت خام از مواردی است که زمان خرید دوربین عکاسی کانن EOS M3 باید به آن توجه کنید.

دوربین عکاسی سونی آلفا a6000

دوربین عکاسی سونی آلفا a6000 یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی هاست که با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می رسد. این دوربین دارای سنسور ۲۴.۳ مگاپیکسلی APS-C، فوکوس خودکار هیبریدی، منظره‌یاب الکترونیکی، حلقه‌ های کنترلی دوگانه و نمایشگر چرخشی است. این محصول به دلیل نداشتن سنسور APS-C و الگوریتم قوی کاهش نویز در ایزو‌های بالا، نمی تواند در شرایط نوری ضعیف تصاویر باکیفیت ثبت کند.
بنابراین اگر عکاس های مبتدی می خواهند در زمان شب هم عکاسی کنند بهتر است از خرید این محصول صرف نظر کنند. با این وجود به دلیل فوکوس خودکار دوربین می تواند با تشخیص فازی ۱۷۹ نقطه ای و دقت بالا و تشخیص تضاد ۲۵ نقطه ای تصویربرداری کند. البته منظره یاب دوربین هم همانند نسل های قبلی رزولوشن بالایی ندارد. اما به دلیل توانایی در ثبت عکس های پیاپی با نرخ ۱۱ فریم بر ثانیه، برای عکاسی از سوژه های در حال حرکت مناسب است.
دوربین عکاسی سونی آلفا a6000 به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها برای عکاسی از حیات وحش بهترین گزینه با قیمت مناسب است. تنظیمات دستی هم عکاس را برای تغییر رویه تصویربرداری طبق سلیقه خودش کمک می کند. ارگونومی خوب، کیفیت بالای فیلمبرداری ایده‌آل با فوکوس خودکار عالی، اتصال به وای‌فای و NFC داخلی از جمله قابلیت های دیگر دوربین عکاسی سونی آلفا a6000 است. البته این محصول نقاط ضعفی هم دارد که از جمله می توان به نداشتن نمایشگر لمسی و بدنه‌ی پلاستیکی اشاره کرد.

دوربین عکاسی سامسونگ NX500

یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها که دارای قابلیت های متعددی است، ساخته شرکت سامسونگ و با نام NX500 وارد بازار شده است. این محصول با قیمت ۸۰۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد. دوربین آن دارای سنسور ۲۸ مگاپیکسلی BSI-CMOS و سیستم فوکوس خودکار هیبریدی پیشرفته‌ است و همین قابلیت ها آن را به محصولی بی نظیر تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به تصویربرداری پیاپی با نرخ ۹ فریم برثانیه اشاره کرد.
البته در دوربین عکاسی NX500 منظره یاب الکترونیکی حذف شده است. با این وجود نمایشگر لمسی ۳ اینچی و چرخان سوپر امولد آن کار با دوربین را برای کاربران راحت می کند. از دیگر قابلیت های این دوربین عکاسی می توان به اتصال به وای فای و nfc اشاره کرد که عکاس می تواند بلافاصله بعد از عکاسی، تصاویر را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.
با تمامی این اوصاف این دوربین از داشتن فلاش داخلی محروم است و فلاش خارجی همراه با دوربین به کاربر داده می شود که با اتصال آن از طریق کفشک مخصوص می توان نبود فلاش داخلی را جبران کرد. سرعت شاتر NX500 به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی های به ۶۰۰۰٫۱ ثانیه می رسد که همین قابلیت باعث ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر می شود. همچنین این محصول می تواند تصاویر با فرمت RAW در نورهای ضعیف را براحتی ثبت کند. زیرا دارای الگوریتم کاهش نویزز با پردازش سنگین است که می تواند جزئیات سوژه را در نور ضعیف نشان دهد.
دوربین عکاسی سامسونگ nx500 دارای بالاترین میزان رزولوشن در بین محصولات دیگر سامسونگ است و می تواند کلیپ‌های ویدیویی را با رزولوشن ۴K ثبت کند. از دیگر مشخصات این محصول به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها می توان به نمایشگر لمسی با حلقه‌های کنترلی دوگانه اشاره کرد.

منبع مطالب :

https://www.banypal.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 9 تير 1397 | 9:31 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.