مولتیپل اکسپوژر چیست؟

سیاه و سفید دو نقطه ابتدایی و انتهایی هستند و سایر رنگ‌ها و مقادیر نیز در این میان وجود دارند.

مراحل اجرای کار چنین است:

گام اول:

ابتدا تصویر ضدنور یا سیلوئت را ثبت کنید. سعی کنید که پس زمینه شما آسمان روشن یا پرده سفید استودیوی عکاسی باشد. وقتی در فضای آزاد عکاسی می‌کنید زاویه کم دوربین می‌تواند به شما در به دست آوردن پس زمینه روشن و به دور از آشفتگی یاری رساند. یک ساعت پیش از غروب آفتاب و روزهای آفتابی بهترین ساعت برای این کار هستند.

گام دوم:

بافت موردنظرتان برای پس زمینه را پیدا کنید. رنگ‌ها و همچنین خطوط و شکل‌های تکمیل کننده، می‌توانند کمک خوبی باشند. با استفاده از تصویر ضدنوری که ثبت کرده اید بافتی که بتوانید بر روی سفیدی ثبت کنید و کمترین آشفتگی را داشته باشد، بیابید.

گام سوم:

دوربین خود را آماده کنید. پس از آنکه بافت مورد نظر خود برای قرار دادن بر روی تصویر سیلوئت را یافتید، می‌توانید عکس ترکیبی را نهایی کنید. به تنظیمات دوربین خود مراجعه کنید و حالت multi-exposure را پیدا و فعال کنید. سپس دوربین خود را در حالت Live View قرار دهید. تصویر ضدنوری که ثبت کرده‌اید را از روی کارت حافظه پیدا کنید تا روی ال‌سی‌دی دوربین شما نمایش داده شود.

گام آخر:

وقتی تصویر ضدنور ابتدایی که ثبت کرده‌اید، روی ال‌ سی دی دوربین نمایان شد، دوربین را به سمت بافتی که انتخاب کرده‌اید بگیرید تا آن تصویر در قسمت‌های سیاه عکس سیلوئت شما دیده شود. با تغییر زاویه دوربین، زوم کردن و اصلاح تنظیم‌های نورسنجی، بافت مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید. دوربین شما به طورخودکار این دو عکس را با هم تلفیق می‌کند.


همانظور که اشاره شد قابلیت ثبت عکس با استفاده از این تکنیک با وجود قدیمی بودن به تازگی به دوربین‌های دیجیتال اضافه شده است. لیست دوربین‌هایی که دارای قابلیت نوردهی چندگانه هستند:

کانن: EOS 6D ،EOS 1DX ،EOS 5D Mark 3

نیکون: D300S ،D700 ،D800 ،D800E ،D600 ،D4 ،D3x

و برخی از مدل‌های الیمپوس و پنتاکس.

منبع مطالب : http://1001boom.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.