مقایسه فوکوس اتوماتیک در دوربین های بدون آینه و DSLR

{ این پرتره را با دوربین فوجی X-T1 و لنز 56 mm با f1.2 گرفته ام. با این دوربین  به راحتی می توان روی چشمان مدل فوکوس کرد و هیچ نیازی وجود ندارد که سیستم فوکوسش را کالیبره کنیم. }

2. فوکوس دستی

دوربین های بدون آینه حتی در زمان استفاده از وضعیت فوکوس دستی هم بهتر هستند.

طراحی دوربین های مدرن DSLR خیلی هماهنگ با فوکوس دستی نیست.

دوربین های بدون آینه متفاوت هستند. آنها مجهز به ابزاری به نام ماکزیمم فوکوس هستند که اختصاصا برای کمک به فوکوس در فوکوس دستی طراحی شده اند. دوربین مناطقی را که فوکوس هستند، هایلایت می کند تا بتوانید نقاط شارپ تصویر را مشاهده کنید. حتی این قابلیت را دارد که با فشار یک دکمه تصویر را بزرگ کرده و به سهولت تشخیص دهید که آیا سوژه در فوکوس کامل هست یا خیر.

 

این ابزار زمانی بهترین کارایی را دارد، که در بازترین دیافراگم لنز مورد استفاده قرار بگیرد. مزیت  هر دو ابزار اینست که از viewfinder الکترونیکی بهره می برند. اما متاسفاته دوربین های DSLR مجهز به چنین ابزاری نیستند.

{ این تصویر نشان می دهد که سیستم ماکزیمم فوکوس چگونه عمل می کند. این پرتره را با لنز 58 mm هلیوس ودر بازتزین دیافراگمش یعنی f2 /رفته ام.خطوط قرمز نشانگر اینست که سیستم ماکزیمم فوکوس چگونه نقاط شارپ فوکوس را نشان شما می دهد. }


3. فاصله فراکانونی

برخی دوربین های بدون آینه ابزار دیگری دارند که مورد توجه عکاسان منظره قرار گرفته است، چرا که کمک می کنند فاصله فراکانونی را بدون مراجعه به جدول ها و اپلیکیشن های اسمارتفون ها بیابید.
Viewfinder این دوربین ها یک معیار عمق میدان دارد، که بر اساس دیافراگم انتخابی شما، نقطه فوکوس و همچنین نواحی دارای فوکوس درهر طرف را نشانتان می دهد. اگر حلقه فوکوس را بچرخانید تا معیار عمق میدان روی علامت بی نهایت قرار بگیرد، نقطه دقیق فاصله فراکانونی را خواهید یافت. به همین سادگی و به همین راحتی.

 

{ این نوار زیر عکس بشما سازو کار معیار عمق میدان را نشان می دهد. خط سفید، نقطه فوکوس را نشان داده و مناطق آبی نشانگر مناطق فوکوس کل عکس می باشد. در این تصویر ساختگی لنز روی نقطه فراکانونی فوکوس شده است. }

تفاوت آنقدر زیاد است که حتی پیش بینی من اینست که روزی، اکثر عکاسان، از دوربین های بدون آینه استفاده خواهند کرد و SLRهای دیجیتال اختصاصا فقط برای ورزش و حیات وحش استفاده خواهند شد.

نوشته: اندرو گیبسون

 منبع مطلب :

http://www.academyca.com

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 20 تير 1396 | 14:36 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.