چگونه از دود عکس بگیریم

مرحله سوم: نصب پس زمینه

من برای پس زمینه از یک پارچه مشکی ۵ متری استفاده کردم. شما اگر اتاق را کاملا تاریک کنید و با اشیا و دیوار پس زمینه حداقل ۱۰ متر فاصله دارید نیازی به استفاده از بک گراند ندارید.

مرحله۴: دود

من برای ایجاد دود از یک عود استفاده کردم. این بهترین گزینه است . اولا به راحتی در هر مغازه ای پیدا میشود و ثانیا تا ۴۵ دقیقه یک دود عالی ایجاد میکند که شما در این زمان حداقل ۳۰۰ – ۴۰۰ فرم عکس می توانید بگیرید.
برای پایه من از یک پایه لحیم کاری استفاده کردم. شما می توانید این عود را هر جایی بگذارید و یا به جایی وصل کنید. فقط دقت کنید که حتما زیر آن یک تکه مقوا بگذارید تا خاکستر آن باعث سوختن میزتان نشود
!

مرحله پنجم: تنظیمات دوربین

تمام تصاویری که در این آموزش می بینید با این تنظیمات گرفته شده، ISO را روی ۱۰۰ تنظیم کرده ام ، سرعت شاتر ۱/۱۶۰ ثانیه ، F9 و وایت بالانس را روی نور روز Daylight تنظیم کردم.

دقت کنید که این تنظیمات نسبت به شرایط شما قابل تغییر است فقط باید طوری باشد که در پردازش بعدی توی کامپیوتر شما جزئیات عکس را از دست ندهید.

مرحله ششم: چگونگی عکسبرداری

برای عکس گرفتن از دود نیازی به سه پایه ندارید. دوربین های DSLR جدید آنقدر توانایی دارند که بتوانند با سرعت زیاد فکوس کنند و عکس بگیرند که عکس شما تار نیفتد.
نکته ای که مهم است این است که نباید موقع عکاسی به هیچ وجه هوا جابجا شود. هود و یا پنکه و … را خاموش کنید و درب اتاق را ببندید، برای عکس گرفتن به آرامی بنشینید و یا خم شوید و کمی صبر کنید تا هوا ثابت شود و سپس عکس بگیرید تا دود با سرعت ملایم تری به بالا برود و شما تصاویر زیباتری بگیرید
.

مرحله ۷: بازی دود

همانطور که می دانید دود رفتار خاصی که قابل پیشبینی باشد ندارد، تا جایی صاف می رود بالا و بعد اشکال زیبایی می سازد که شما می توانید برای عکس گرفتن آن قسمت از دود را انتخاب کنید. شما میتوانید با حرکت های عمدی هوا را جابجا کنید و از زوایای مختلف عکس بگیرید.
با گرفتن چند عکس تا حدودی رفتار دود دستتان می آید و می توانید عکسهای جالب تری بگیرید
.

مرحله ۸: اصلاح عکس

در این مرحله تمام عکسهایی که گرفته اید را به کامپیوتر منتقل نمایید و در فتوشاپ باز کنید و کنتراست آن را تنظیم کنید برای این کار به مسیر (Image> Adjustments> Brightness / Contrast) بروید.
بیشتر عکس ها با این عمل کاملا اصلاح می شوند و شما به یک دود تقریبا آبی و پس زمینه مشکی می رسید. دودهای اضافی را می توانید با ابزار Clone Stamp اصلاح کنید
.

 

مرحله ۹: رنگ کردن دود با پس زمینه مشکی

در این مرحله فایل مورد نظر را در فتوشاپ باز می کنیم و سپس یک کپی از لایه اصلی میگیریم. سپس لایه زیری را با کمک ابزار گرادینت (gradient) رنگ می کنیم. بعد لایه رویی را انتخاب کره و از گزینه مود (Multiply) را انتخاب می کنیم.

مرحله ۹-۱: رنگ کردن دود با پسزمینه سفید

برای این کار ابتدا عکس را در فتوشاپ باز نمایید و مسیر (Image > Adjastments> Invert) را بروید و یا کلید های ترکیبی (Ctrl + I) را بزنید و بعد مراحل بالا را مجددا طی کنید فقط از قسمت مود اینبار گزینه (Luminosity ) را انتخاب نمایید.

مرحله ۹-۲: دود با رنگ طبیعی و پس زمینه سفید

مانند ۹-۱ عکس را باز کنید و اینورت را بزنید سپس به مسیر (Image > Adjustments > Hue / Saturation) بروید یا کلید ترکیبی (Ctrl + U) را بزنید و تنظیمات را طبق عکس زیر اعمال کنید تا دود به رنگ طبیعی برگردد. البته شما میتوانید دود را به هر رنگ دیگری در بیاورید.


نتیجه:

دیدید که با استفاده از ابزاری ساده شما می توانید عکسهای شگفت انگیزی از دود بگیرید و با استفاده از خلاقیت خود دود را به زیبایی به تصویر بکشید. لطفا اگر از این آموزش استفاده کردید حتما تصاویر خود را در گالری سایت بگذارید و نتیجه را در قسمت دیدگاه های همین نوشته بگذارید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 9 اسفند 1395 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.