فلاش های کنون Canon

A-TTL چیست؟

 

در سیستم A-TTL  اگر EV کل صحنه از 10 کمتر باشد، نور فلاش Main Light می شد و اگر از 13 بیشتر باشد نور فلاش Fill Light می شورد. مثلاً در حالت Fill Light مقدار خروجی فلاش بین 0/5 تا 2 استاپ نسبت به Main Lightکمتر می شود.


در این حالت سنسور نورسنج دوربین ، نور منعکس شده از صحنه را اندازه گیری می کند و با توجه به اکسپوژر لازم ، شدت نور فلاش محاسبه می شود. اگر دوربین در حالت P (پروگرام) قرارداشته باشد ، فلاش یک نور خیلی کم را قبل از اکسپوژر شدن  (Pre flash)به صحنه می تاباند. اندازه گیری بازتاب این نور کم که توسط سنسور فلاش اندازه گیری می شود. در تنظیم نسبت بین سرعت شاتر و عدد دیافراگم مورد استفاده قرار می گیرید.  


با توجه به مشخصات فلاش مورد استفاده و قابلیت های آن، نور Pre flash می تواند از نوع مادون قرمز و یا نور سفید لامپ خود فلاش باشد.


اگر بر روی لنز دوربین فیلتر نصب شده باشد می تواند در نتیجه کار اثر بگذارد.

 

E-TTL چیست؟  (Evaluative-Through The Lens)
در این نوع از فلاش ها نیز از یک نور کم
(Pre flash)  قبل از نور دهی اصلی برای بدست آوردن مقدار لازم برای اکسپوز صحیح استفاده می شود.
برخلاف سیستم و حالت های TTL و A-TTL که نورسنجی اصلی و پایه خودشان را برمبنای نورسنج نصب شده در دوربین قرار می دهند . سیستم E-TTL  از روش مشابه نورسنجی ارزیابی یا ماتریسی  در نورسنجی خودش استفاده می کند.
برخی از رادیو فلاش های بی سیم از حالت  E-TTL پشتیبانی می کنند.

E-TTL-II چیست؟
این سیستم در دوربین های بعد از مدل 20D که از پرسسور Digic II در ساخت آنها استفاده شده بکار رفته است. این سیستم از دو نوع حالت نورسنجی ماتریسی و میانگین استفاده می کند. وقتی دکمه شاتر تا انتها فشار داده می شود این سیستم نور محیطی را اندازه گیری می کند. سپس نور Pre flash جهت اندازه گیری باز تاب آن تابیده می شود و یک مقایسه بین نور محیط و Pre flash انجام می شود و بعد شدت نور مورد نیاز برای صحنه محاسبه شده و از فلاش تخلیه می گردد.

 

 

همچنین این سیستم با تمرکز بر فاصله  بین سوژه و دوربین که از طریق لنزهای USM محاسبه می شود می تواند قدرت خروجی فلاش را تنظیم کند به شرطی اینکه فلاش بصورت کاملاً افقی و مستقیم قرار گرفته شده باشد .
اگر فلاش توسط رادیو فلاش و سیستم بی سیم با دوربین سینگ شود ، این سیستم کارایی خود را از دست می دهد. زیرا می بایست فاصله بین سوژه و دوربین به فلاش منتقل گردد که در این حالت این اطلاعات به فلاش منتقل نمی شود.
وقتی که کلگی فلاش زاویه داشته باشد و یا یک تلطیف کننده بر روی آن نصب شده باشد و هیچ ارتباطی مستقیمی بین فاصله سوژه و مقدار اکسپوژر لازم وجود نداشته باشد، آن وقت اندازه گیری بر مبنای نور محیط ، (که از 35 نقطه و یا بیشتر در نواحی منظره یاب خوانده می شود) و مقدار نور باز بازتابیده شده از Pre flash خواهد بود و با فشار دادن کامل دکمه شاتر این عمل انجام می پذیرد.
در حالتی که سیستم E-TTL II بر مبنای نورسنجی میانگین کار کند، صحنه کمی روشن تر می شود و فلاش، پیش زمینه را بیشتر روشن می کند و پیش زمینه دارای جزئیات بیشتری می باشد.
در حالت ماتریسی نور پس زمینه در صحنه کمی بهتر به نظر می رسد.

بطور کلی سیستم این نوع فلاش بر اصول زیر استوار است:
-    محاسبه دقیق تر پامترهای ورودی
-    استفاده از نور Pre flash
-    استفاده از مقدار نور محیط
-    سطح بازتابنده کوچکتر را نادیده می گیرد
-    از فاصله سوژه تا دوربین برای محاسبه قدرت نور خروجی استفاده می کند.

 

 

منبع : http://www.doorbinplus.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: \"ATTL\"ماتریسی\"اکسپوژ\"

تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1395 | 8:8 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.