طرز کار دوربین دیجیتال

سیستم حساسیت سه چیپسی (CCD 3)

برای ثبت و به دست آوردن بهترین رنگ ها ، در دوربین های گران قیمت عکاسی و ویدئو دیجیتالی سه چیپس قرار داده می شود . نور وارد شده به دوربین از طریق منشور و آینه های درون سیستم مجزا می شود و هر کدام از آنها به سنسور یا چیپس مخصوص خود ارسال می شود .

در این حالت سه تصویر شکل می گیرد که هر کدام از آنها حاوی یکی از رنگ های اصلی هستند . سپس اطلاعات این چیپس با هم ترکیب می شوند و یک عکس را می سازند.

مگا پیکسل

فتوسل های سنسور عکس را پیکسل هم می گویند . اکثر دوربین های دیجیتال دارای سنسورهایی به اندازه 1/2 تا2/5 مگاپیکسل هستند . هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشند ، عکس دارای جزئیات بیشتری خواهد بود و از این رو می توان آن را با کیفیت خوب در ندازه بزرگتری چاپ کرد .

سنسورهای عکس در دو مدل چیپس های CCD  ( CHARGE_Coupled    Device) و یا CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) هستند .

از چیپس نوری به کارت حافظه  در یک دوربین که با فیلم کار میکند ، عکس بر روی همان وسیله ای ثبت می شود که بعدا" نگهداری خواهد شد ، یعنی فیلم نگاتیو یا اسلاید . دوربین دیجیتال با کمک گیرنده نوری خود یا سنسور ، عکس را ثبت می کند . بعد از آن عکس به یک وسیله ذخیره حقیقی تر انتقال پیدا می کند ، یعنی یک کارت حافظه و پس از آن گیرتده ccd از محتوی خود تخلیه می شود .

زمانی که اطلاعات مربوط به عکس به کارت حافظه انتقال پیدا می کند ، اندازه های آنالوگ ولتاژ سلول نوری تبدیل به اعداد دیجیتال می شوند . از کلمه لاتینی Digitus به معنی انگشت می آید . این بدین معنی است که با انگشتان اعداد را حساب کنیم تا اینکه عدد را به شکل رقم آن بیان کنیم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "پیکسل"ولتاژچیپس نوری"فیلم"

تاريخ : یک شنبه 25 تير 1395 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.