عکس های علمی

۳- این عکس که روجلد لایف در آوریل سال ۱۹۶۵ شد، هنوز هم دیدنی و تکان‌دهنده است، این عکس را یک عکاس سوئدی به نام «لنارت نیلسون» گرفت و یک جنین ۱۸ هفته‌ای را داخل کیسه آمنتیوتیک نشان می‌دهد. لایف آن موقع در معرفی این عکس نوشت: «این عکس، نخستین پرتره‌ای است که از یک جنین زنده داخل شکم مادر گرفته شده است.»
 

۴- این عکس زیبا در سال ۱۹۵۷ با تکنیک نوردهی طولانی گرفته شده است و مسیر یک هلیکوپتر سیکورسکی S-51 را در حال فرود آمدن نشان می‌دهد.

۵- در بعضی از کتاب‌ها از جمله در رمان «چشم گربه» مارگارت اتوود خوانده بودم که کودکانی که مبتلا به فلج اطفال می‌شدند را در ریه‌های آهنی قرار می‌دادند. اما نمی‌دانستم این ریه‌های اهنی واقعا چه چیزی هستند.

در این عکس پرستاران را در جال قرار دادن ۴ بیمار مبتلا به فلج اطفال در بسترشان در سال ۱۹۳۸ می‌بینید، این دستگاه طوری طراحی شده بود که با کم و زیاد کردن فشار هوا، ریه‌ها را منقبش و منبسط کند تا در دوره حاد بیماری که عضلات قفسه سینه درگیر می‌شوند، آنها قادر به تنفس باشند. در آن زمان به این دستگاه‌ها ریه‌های آهنی یا رسپیراتورهای تانکی گفته می‌شد.
دیدن این عکس و مقایسه آن با رسپیراتورهای مدرن امروزی می‌تواند نمایانگر پیشرفت‌های انجام شده در این هفتاد سال باشد.
۶- این عکس در شماره ۱۰ مارس سال ۱۹۶۱ به چاپ رسیده بود و مشتی از وسایل ریز الکترونیکی را نشان می‌داد، در آن شماره پیشبینی شده بود که در طی یک یا دو دهه، این وسایل به دستگاه‌های تلویزیون راه یابند  خبری از سیم‌ها و لوله‌ها نباشد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 29 تير 1394 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.