آنقدر به دنیای رنگی اطراف‌مان و دوربین‌های پیشرفته در درستمان بی‌توجه بوده‌ایم که گاهی فراموش می‌کنیم روزگاری عکس‌ها در سیاهی و سفیدی غرق شده بودند. سالیان سال تلاش‌های بسیاری شد، آزمون‌ها و خطاهای بسیاری انجام شد تا بتوانیم روزی عکس‌هایی را خلق کنیم که دقیقا همرنگ چیزی باشند که در مقابل چشمان‌مان می‌بینیم. در این مقاله نگاهی به اولین عکس‌های رنگی از انگلستان خواهیم داشت که با روش فتوکروم در عصر ویکتوریا گرفته شده‌اند.

 این عکس‌ها در اوج امپراتوری بریتانیا و انقلاب صنعتی در سال ۱۲۶۸ از گوشه و کنار انگلستان ثبت شده‌اند که جذابیت‌های شهری، طبیعت زیبا و سبک زندگی مردم آن زمان را به خوبی نشان می‌دهد.


برچسب‌ها: "ویکتوریا"برایتون"وینست"دربی"شایر"دوون"برج"نیوتون"ابوت"کورنوال"

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 

 

مد M در دوربین چیست؟

 

در خیلی از دوربین ها بنابر استفاده کاربر آماتور از مدهای اتومات و نیمه اتومات استفاده میکنند و البته در دوربین های که وارد عرصه بازار حرفه ای میشوند مد منوال را تعبیه میکنند چون یک عکاس حرفه ای دوربین را خود تنظیم میکند و منتظ جبران اشتباهات دوربین نمیشود

دوربین بر اساس سیستم نورسنجی خاصی که دارد در همه جا جواب درستی به عکاس نخواهد داد و تازه موقعی هم هست که عکاس قصد خاصی برای گرفتن یک عکس خلاقانه دارد که از تنظیمات خاص خود استفاده میکند در مد منوال کلیه تنظیمات دوربین را عکاس انجام میدهد تا به خواسته خود برسد.

منبع مطالب : http://majidnasiri.ir

 

 

 


برچسب‌ها: \"مد\"آماتور\"منوال\"

تاريخ : دو شنبه 27 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

گرگ اندرسون (Greg Anderson) | چرا پروژه های شخصی مهم اند؟

من National Beard and Mustache Championships (رقابت های ملی ریش و سبیل) رو اولین بار تو یک روزنامه محلی توی Las Vegas دیدم، جایی که الان زندگی میکنم. من رقابت های سال ۲۰۱۲ رو از دست دادم در صورتی که فقط یا روز ازش گذشته بود و فاصله ی من تا اونجا یکی دو مایل بیشتر نبود، پس واضح و مبرهنه که خودزنی میکردم!

 


برچسب‌ها: "لایتینگ"سبیل"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

در دوربينهاي حرفه اي چهار حالت براي نورسنج در نظر گرفته شده است كه متناسب با شرايط عكاسي ميتوان از آنها استفاده كرد. 

معدلگيري با تأکيد مرکزي (center weighted Metering) در اين حالت تمام كادر مورد نورسنجي قرار ميگيرد؛ به طوري كه حدود 70 درصد نورسنجي از مركز كادر و مابقي از باقيمانده كادر صورت ميگيرد.

 

ماتريسي (Evaluative Metering) در اين حالت، نورسنج دوربين وضعيت كلي كادر را براساس الگويي از پيش تنظيم شده ارزيابي و نورسنجي ميكند.

 
محدود (Partial metering) در اين روش نورسنج قسمت محدودي در وسط كادر كه چيزي حدود 10 درصد از كل كادر است را مورد ارزيابي و نورسنجي قرار ميدهد. استفاده از اين حالت در عكسبرداري پرتره نتايج دقيقتري را همراه خواهد داشت. نكته: براي اينكه نورسنجي دقيقتر باشد ميتوانيد به سوژه نزديك شده، نورسنجي را انجام دهيد
تا نور متفاوت پس زمينه در نورسنجي تأثيري نداشته باشد. 
 
نقطه اي (spot metering) در اين روش نورسنج، دايرهاي در وسط كادر كه حدود 3 درصد از كل كادر است را مورد ارزيابي قرار ميدهد. از اين حالت براي صحنه هايي كه داراي كنتراست بالايي هستند و يا سوژه هايي كه به عكاس دور هستند استفاده ميشود.
 
منبع مطالب : http://majidnasiri.ir

 


برچسب‌ها: \"weighted\"Metering\"Evaluative\"Partial\"spot\"

تاريخ : دو شنبه 20 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

ویلیام پاتینو، عکاس طبیعت استرالیایی، در مقاله ای در مجله اینترنتی Bored Panda  درباره ی مبارزه اش با بیماری افسردگی می گوید. او می نویسد: «در عمق وجودم، خلاء حس می کردم که بصورت ناگهانی سر برافراشت و آنگاه خودم را در مطب دکتر و با بیماری افسردگی یافتم. زندگی برایم رنگ و نور باخته بود. دیگر هیچ چیزی برایم جذاب نبود. در مکانی تاریک و ترسناک قرار گرفته بودم که حتی دلیل آن را نمی دانستم.»

ویلیام، در سفری که در تعطیلات با همسرش به اروپا داشت، به عکاسی با دوربین DSLR ای که با خود برده بودند علاقمند شد. در طی پرواز از استرالیا، او دفترچه راهنمای دوربین را مطالعه کرد، و در سفر آنچه را یاد گرفته بود به کار برد. بعد از سفر، دوربین را کنار گذاشت. مدتی بعد، ویلیام با دیدن عکس هایی از طبیعت در اینستاگرام، از آنها الهام گرفت. او دوربین فراموش شده را بیرون آورد و یک طلوع آفتاب را عکاسی کرد و «عاشق عکاسی از طبیعت شد.»

من واقعا نسبت به عکاسی و اینکه باعث شد به دنیا نگاه متفاوتی داشته باشم، علاقمند شدم. عکاسی زمانی به زندگی من وارد شد که بیشترین نیاز را به آن داشتم و فکر میکنم به همین دلیل است که تا این حد به آن علاقمند شدم. کتاب و مقالات آنلاین زیادی خواندم و از اشتباهاتم درس گرفتم. فقط دوست داشتم در طبیعت باشم، و این گونه روزهایم را به سر می بردم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

1. دوربين را در حالت Manual) M) قرار دهيد و از حالتهاي اتومات P/TV/AV بپرهيزيد؛

چون در اين حالتها نوردهي براساس نورسنجي دوربين صورت ميگيرد و چون نورسنج دوربين نور فلاش را نميبيند، نميتواند نورسنجي صحيحي انجام دهد. از اين رو، در نوردهي دچار اشتباه ميشود.

2. سرعت شاتر

در استوديوي عكاسي به دليل استفاده از نور فلاش، سرعت شاتر نقشي در نوردهي ندارد؛ چون اكثر فلاشها در سرعتي بالاتر از 1/1000 ثانيه تخليه ميشوند. بنابراين، بالاترين سرعت يعني سرعت سينك دوربين را انتخاب كنيد تا در موقع لرزش دست و حركت سوژه، اثر مخربي در عكس باقي نماند. سرعت سينک: حداكثر زماني را كه دو پرده موجود در شاتر در حالتي قرار ميگيرند كه كل سنسور در معرض نور واقع ميشود را سرعت سينك دوربين با فلاش ميگويند. (اين سرعت در دوربينهاي مختلف متفاوت است).

3. دريچه ديافراگم

باتوجه به عمق ميدان مورد نظر و ميزان نوري كه براي يك اكسپوز مناسب نياز داريد ميتوانيد از ديافراگم استفاده كنيد. (سعي كنيد براي بالاو پايين آوردن نوردهي از درجه قدرت فلاش استفاده كنيد).

4. حساسيت سنسور

براي جلوگيري از نويز در عكس از حساسيتهاي ISO پايين استفاده كنيد.

5. دماي رنگ نور

(تراز سفيدي) دماي رنگ نور بيشتر فلاشهاي حرفهاي معادل دماي رنگ نور سفيد يا همان نور روز است. از اين رو، سطح تراز سفيدي دوربين را در حالت Daylight يا معادل 5500 كلوين قرار دهيد.

6. حالت نورسنج

دوربين به دليل اينكه دوربين هنگام عكسبرداري با فلاش نميتواند نورسنجي كند حالتهاي مختلف نورسنج غيرقابل استفاده هستند.

 

 

منبع مطلب : http://majidnasiri.ir


برچسب‌ها: "اتومات"نورسنجی"سینک"

تاريخ : دو شنبه 13 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 41 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.