نوردهی چندگانه یا مولتیپل اکسپوژر تکنیک ترکیب دو یا چند نوردهی در یک عکس است. با وجود این که این تکنیک بسیار قدیمی است اما به تازگی در دوربین‌های دیجیتال تعبیه شده است.

نوردهی چندگانه یا مولتیپل اکسپوژر تکنیک ترکیب دو یا چند نوردهی در یک عکس است. با وجود این که این تکنیک بسیار قدیمی است اما به تازگی در دوربین‌های دیجیتال تعبیه شده است.

کاربرد اصلی آن در عکاسی هنرهای زیبا (Fine art photography) است که هدف آن، ایجاد راهکاری مناسب برای ابراز دیدگاه‌های خلاق و الهام هنری است. این تکنیک همچنین در عکاسی‌‌های بسیار پیشرفته تجاری تبلیغاتی نیز می‌تواند به کار گرفته شود.

 

مولتیپل اکسپوژر (Multiple Exposure) که به آن دابل اکسپوژر نیز گفته می‌شود، امکان ثبت عکس‌های مختلفی نظیر عکس‌های روحی، آینه‌ای و یا به سادگی ادغام ماه روشن در آسمان سیاه و تنها را برای شما فراهم می‌کند. برای شروع به شما پیشنهاد می‌کنیم که ویدیوی زیر را تماشا کنید. در این ویدیو از تکنیک نوردهی چندگانه برای ثبت عکس‌های خلاقانه و سرگرم کننده استفاده شده و نحوه کار توضیح داده شده است.

 

برای آن که کنترل بهتری بر روی تصویر مولتیپل اکسپوژر داشته باشید لازم است درک بهتری از مقادیر منفی و مثبت داشته باشید:

سفید در عکاسی به معنی داده‌های سوخته است. وقتی شما بخشی از عکس‌تان را بسوزانید آن قسمت برای همیشه از دست رفته است و هرگز نمی‌توانید اطلاعات آن را به طور طبیعی بازیابی کنید و یا حتی اطلاعات جدیدی به آن قسمت از تصویر وارد کنید.

سیاه نشاندهنده آن است که نوردهی اصلا اتفاق نیافتاده است که برای آنکه با نوردهی دوم پوشانده شود یک گزینه ایده‌آل است. قسمت‌های سیاه عکس هنوز بکر هستند و نوردهی دوم (یا سوم و …) این قسمت‌ها را پر خواهد کرد. واضح است که



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 آیا برای عکاسی منظره شهری خود به دنبال ایده ای تازه هستید؟

در این آموزش  به شما نشان می دهیم که چگونه با استفاده از پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک شفاف) یا آینه، انعکاس منظره های شهری را با وضوح بالا به تصویر بکشید.

برای یک عکاسی خلاقانه از منظره شهری، ما قصد داریم زندگی شلوغ داخل شهری را وارونه کنیم. با استفاده از ترکیبی از منظره و پلکسی گلاس (Perspex – نوعی پلاستیک با ظاهری شفاف مثل شیشه)، شما می توانید انعکاس هر منظره شهری ای که بخواهید را به شکل زیبایی به تصویر بکشید.

به اطراف نگاه کنید و آنگاه تعداد زیادی از ساختمان های مناسب را به خصوص در مرکز شهر، برای انعکاس پیدا خواهید کرد. البته، شما می توانید انعکاس های زیادی را در پنجره ها و آب پیدا کنید، اما اینها آن وضوح قابل توجهی که شما می توانید با استفاده از یک سطح براق فوق العاده صاف به دست آورید را، به شما نمی دهند.

روش کار ساده است: شما یک ورقه بازتابنده را در مقابل یک منظره شهری می گذارید تا صحنه را تکثیر (دو برابر) کنید. آینه یکی از موارد بدیهی برای استفاده است، اما مواد بسیار زیادی برای این تکنیک کارساز خواهند بود، و ما برای عکس خود یک ورقه پلکسی گلاس سیاه را انتخاب کردیم.

پلکسی گلاس به اندازه کافی بازتابنده بود تا یک انعکاس آینه مانند به ما بدهد، اگرچه تصویر تنها وقتی قابل مشاهده بود که مستقیما رو به پایین و به ورقه نگاه می کردیم.

علت آن این است که فاصله بین دوربین و سوژه بر جایی که شما باید بایستید تا بتوانید صحنه منعکس شده را ثبت کنید، تاثیر خواهد گذاشت؛ اگر ما پلکسی گلاس را خیلی نزدیک به ساختمان قرار می دادیم، مجبور بودیم تقریبا مستقیما رو به پایین نگاه کنیم تا انعکاس سوژه خود را ببینیم.

آینه یکی از موارد بدیهی برای استفاده است، اما مواد بسیار زیادی برای این تکنیک کارساز خواهند بود، و ما برای عکس خود یک ورقه پلکسی گلاس سیاه انتخاب کردیم.

1. یافتن مکان و سوژه عکاسی


اول، یک مکان پیدا کنید. شما به خط واضحی از ساختمان ها


برچسب‌ها: "پلکسی"پلاس"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 

جهت بزرگنمایی تصاویر بر روی آنها کلیک کنید :

منبع تصاویر از اینستاگرام : @hosseini7843

 


برچسب‌ها: "فروش"عمده"کمربند"چرم"تی"شرت"مردانه"

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | 9:49 | نویسنده : حمید حسینی |

براساس اصول طلایی کادربندی افق را معمولا در یک سوم تصویر قرار می دهیم و نباید خط افق هیچ وقت در میانه کادر تصویر ما باشد. اما این قانون همیشگی نیست و می تواند بنا به ضرورت تغییراتی در آن داد.

افق پایین 

با قرار دادن افق دربخش پایینی کادر می توانید آسمانی دراماتیک ایجاد کنید. با کم کردن افق بیش تر بر نیمه بالایی تصویر تاکید خواهد شد و بیننده در بخش بالایی به دنبال موضوع می گردد.


برچسب‌ها: "کادربندی"قانون"اصول"طلایی"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

جهت بزرگنمایی تصاویر بر روی آنها کلیک کنید :

منبع تصاویر از اینستاگرام : @hosseini7843


برچسب‌ها: "فروش"عمده"کمربند"چرم"تی"شرت"مردانه"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 بهمن 1396 | 10:34 | نویسنده : حمید حسینی |

روش برنایزر (Brenizer Method) چیست؟

در این آموزش  به شما عزیزان نشان می دهیم که چگونه برای رسیدن به یک عمق میدان کم، یک عکس پانورامای بوکه (پس زمینه خارج از فوکوس و مات) بگیرید.

بوکه راما (bokehrama) یک سری از تصاویر چسبیده به هم برای ایجاد صحنه ای است که به مراتب بزرگتر و با جزئیات بیشتری نسبت به حالت معمول می باشد.

این عکس، شبیه تصاویر پانورامای معمولی است، اما به جای تنها وصله زدن (چسباندن) عکس ها به صورت افقی برای رسیدن به صحنه ای عریض تر از معمول، تصاویر به صورت عمودی نیز به هم چسبانده می شوند تا یک تصویر نهایی ایجاد کنند که هم عریض است و هم طویل، که عملا اندازه سنسور دوربین را افزایش می دهد.

این روش مبتکرانه، توسط عکاس مراسم عروسی رایان برنایزر (Ryan Brenizer) ایجاد شد، که شما را قادر می سازد تا تصویری با ظاهری صمیمی و طبیعی از یک زاویه عریض از منظره ها همراه با یک عمق میدان واقعا کم برای به دست آوردن یک ماتی یا تاری زیبا در پیش زمینه و پس زمینه ایجاد کنید، که دستیابی به آن در یک عکس تکی گرفته شده با یک لنز واید غیرممکن است.

تصویر ما از تقریبا ۱۰۰ عکس ایجاد شد، که هر عکس با فاصله کانونی ۲۰۰ میلیمتر با گشودگی دیافراگم بیشینه f/2.8 گرفته شده بود.

برای این که به شما نشان دهیم این تکنیک چقدر موثر است، دقیقا در یک نقطه، و یک فاصله یکسان از سوژه خود ایستادیم، و از فاصله کانونی یکسان ۲۰۰ میلیمتر برای گرفتن یک عکس تکی استفاده کردیم، و تنها بخش کوچکی از سوژه خود را ثبت کردیم.

و درحالیکه استفاده از یک لنز زاویه واید ۲۴ میلیمتری تقریبا به همان کراپ بوکه راما منجر می شود، اما صحنه به مراتب واضح و شارپ تر در فوکوس قرار می گیرد که باعث می شود آن تاری زیبا، که تنها توسط عکاسی با بازترین دیافراگم یک لنز تله فوتو می توان به آن دست یافت، از دست برود.




برچسب‌ها: "Photomerge"layout

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 41 صفحه بعد
.: Weblog Themes By BlackSkin :.